Η αυξανόμενη χρήση φορητών συσκευών από παιδιά μπορεί να είναι σε βάρος της απόκτησης σημαντικών τεχνολογικών δεξιοτήτων από πλευράς τους, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του BBC, σε αναφορά του National Assessment Programme (Αυστραλία) σημειώνεται ότι έχει παρατηρηθεί σημαντική μείωση στον «υπολογιστικό/ ψηφιακό αλφαβητισμό/ εγγραμματοσύνη» μεταξύ κάποιων μαθητών από το 2011.
Όπως επισημαίνεται, τα παιδιά μαθαίνουν πολύ διαφορετικά πράγματα σε tablets και smartphones σε σχέση με τις βασικές τεχνολογικές δεξιότητες που απαιτούνται σε έναν χώρο εργασίας- ενώ παράλληλα συμπληρώνεται πως σημαντικές μεταβολές στα είδη των συσκευών που χρησιμοποιούνται θα μπορούσαν να ευθύνονται σε αυτές τις μεταβολές.
Στο πλαίσιο της έρευνας εξετάστηκαν δύο γκρουπ παιδιών, μικρότερης και μεγαλύτερης ηλικίας – συνολικά πάνω από 10.500 μαθητές. Διαπιστώθηκε πτώση του επιπέδου ψηφιακού αλφαβητισμού σε σχέση με το 2011, με χαμηλότερα επίπεδα αυτά των 16χρονων.
Οι δεξιότητες στις οποίες εξετάστηκαν ήταν η χρήση blogs και μηχανών αναζήτησης, η δημιουργία προσκλήσεων μέσω λογισμικού γραφικών, η δημιουργία online registration forms, η χρήση κοινωνικών δικτύων για προώθηση events, η ρύθμιση ενός tablet και η εγκατάσταση εφαρμογών, η δημιουργία ενός animated video για την ασφάλεια του νερού και το ανέβασμα αρχείων.
Όπως φάνηκε, οι μαθητές πλέον προβαίνουν σε εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας φορητών συσκευών και φαίνεται πως επιδίδονται σε λιγότερη άσκηση των δεξιοτήτων που σχετίζονται με τον «κλασικό» ψηφιακό αλφαβητισμό (ICT literacy).
Η έρευνα υπογραμμίζει ότι τα tablets και τα smartphones κάνουν τα παιδιά πιο ικανά σε πολλά είδη online επικοινωνίας, σε βάρος άλλων δεξιοτήτων- ενώ τονίζει ότι δεν πρέπει να θεωρείται ότι η χρήση tablets και φορητών συσκευών κάνει τα παιδιά καλύτερα στη χρήση τεχνολογικών μέσων.
Πηγή: naftemporiki.gr