Holoflex: Ολογραφικές και εύκαμπτες συσκευές, το μέλλον των smartphones

22.5.2016_holoflex-olografiko-eukampto-smartphone
Το Holoflex επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν ένα τριδιάστατο αντικείμενο από κάθε γωνία, απλά και μόνο περιστρέφοντας το κινητό.

Ερευνητές του Human Media Lab στο Queen’s University ανέπτυξαν το Holoflex, το πρώτο – σύμφωνα με ανακοίνωση του καναδικού πανεπιστημίου – ολογραφικό, εύκαμπτο smartphone στον κόσμο. Η συσκευή έχει τη δυνατότητα rendering/ απόδοσης τρισδιάστατων εικόνων με motion parallax και στερεοσκοπική απεικόνιση σε πολλαπλούς χρήστες ταυτόχρονα, χωρίς χρήση ειδικού εξοπλισμού από πλευράς τους (γυαλιά κλπ).

Το Holoflex διαθέτει μια οθόνη αφής 1920×1080 FOLED (Flexible Organic Light Emitting Diode). Οι εικόνες περνούν rendering σε κυκλικά μπλοκ πλάτους 12 pixels, αναπαριστώντας την πλήρη εικόνα ενός τρισδιάστατου αντικειμένου από μια οπτική γωνία. Αυτά τα μπλοκ προβάλλονται μέσω ενός 3D printed εύκαμπτου μικροφακού, που αποτελείται από 16.000 «fisheye» φακούς. Το αποτέλεσμα είναι μια εικόνα που επιτρέπει στους χρήστες να βλέπουν ένα τριδιάστατο αντικείμενο από κάθε γωνία, απλά και μόνο περιστρέφοντας το κινητό.

Ακόμη, το HoloFlex διαθέτει επίσης έναν ειδικό αισθητήρα κάμψης/ κυρτότητας, που επιτρέπει στον χρήστη να λυγίζει το τηλέφωνο για να μετακινεί αντικείμενα στην οθόνη (στον άξονα Ζ). Το κινητό διαθέτει επίσης επεξεργαστή 1,5 Ghz Qualcomm Snapdragon 810 και 2 GB μνήμης, Android 5.1 και Adreno 430 GPU, που υποστηρίζει OpenGL 3.1.

Ο Dr. Ρόελ Βερτεγκάαλ, ένας εκ των ερευνητών πίσω από το HoloFlex, οραματίζεται μια σειρά εφαρμογών για τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Μέσω της οθόνης αφής, ο χρήστης θα μπορεί να κινεί αντικείμενα στους άξονες Χ και Ψ, ενώ το λύγισμα της οθόνης θα το κάνει στον άξονα Ζ. «Χρησιμοποιώντας μία κάμερα βάθους, οι χρήστες μπορούν επίσης να πραγματοποιούν ολογραφικές βίντεο τηλεδιασκέψεις μεταξύ τους. Λυγίζοντας την οθόνη, οι χρήστες κυριολεκτικά ξεπετιούνται από την οθόνη και θα μπορούν ακόμη και να κοιτούν γύρω και ο ένας την άλλον, με τα πρόσωπά τους να αποδίδονται σωστά από οποιαδήποτε γωνία, σε οποιονδήποτε παρατηρητή» λέει ο Dr. Βερτεγκάαλ. Ακόμη η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να δει μεγάλες εφαρμογές στον τομέα του gaming.

 

Πηγή: naftemporiki.gr