Παράκαμψη Σκάλας-Βλαχιώτη: Να λάμψει η αλήθεια ζητά ο Μανώλης Μάκαρης

Ένταση προκαλεί το πολυπόθητο εδώ και χρόνια έργο της παράκαμψης των οικισμών Βλαχιώτη και Σκάλας, το οποίο όχι μόνο θα συνεισφέρει στην αποσυμφόρηση των περιοχών αλλά πρόκειται να συμβάλλει τα μέγιστα στην ασφαλή και γρήγορη μετάβαση σε ενδιαφέροντες προορισμούς.

Μετά την επερώτηση προς το περιφερειακό συμβούλιο των συνδυασμών της αντιπολίτευσης του Δημήτρη Κουτσούλη – «Πελοπόννησος – Αφετηρία Ζωής» με εισηγήτρια την εκπρόσωπο της παράταξης στη Λακωνία Ελένης Κιούση και του Πέτρου Τατούλη – «Νέα Πελοπόννησος» με εισηγητές τους Περιφερειακούς Συμβούλους Φίλιππο Πήλιουρα και Μαργαρίτα Σπυριδάκου, το θέμα επικαιροποιείται αυτή τη φορά με ερώτηση του συνδυασμού του Μανώλη Μάκαρη – «Πρώτα η Πελοπόννησος» με εισηγήτρια την Παναγιώτα Παπαγιαννοπούλου.

Με ανακοίνωσή του ο κ. Μάκαρης αναφέρει μεταξύ άλλων:

Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία από την κυβέρνηση, για την απαξίωση του έργου., περιοχών με μεγάλη δυναμικότητα τόσο στην αγροτική παραγωγή, όσο και στον τουρισμό, για μια ακόμα φορά ας θυμηθούμε λίγο τα γεγονότα, τα οποία σκόπιμα όλοι αποκρύπτουν:

Με απόφαση του πρώην Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρ. Σπίρτζη, (επισυνάπτεται με αρ. πρωτ. ΕΥΔΕ/ΚΣΕΣΠ/Β/Φ4/οικ.4852 από 18-6-2018 και ΑΔΑ ΨΨΨ465ΧΘΞ–ΦΛΟ ),  ανατίθεται στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» η εκπόνηση προκαταρκτικών μελετών γα την παράκαμψη  των οικισμών Σκάλας και Βλαχιώτη Λακωνίας.  Το έργο είναι στο πλαίσιο της Σύμβασης Παραχώρησης «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Λεύκτρο – Σπάρτη».

Ο τότε Υπουργός αποφάσισε δηλαδή την εκπόνηση αυτών των προκαταρκτικών μελετών  από την Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» προς το Ελληνικό Δημόσιο σαν δωρεά και χωρίς αντάλλαγμα, ώστε αυτές να χρησιμοποιηθούν χωρίς αντάλλαγμα για την δημοπράτηση ως δημοσίων έργων της παράκαμψης των οικισμών Βλαχιώτη και Σκάλας Λακωνίας και της κατασκευής νέας γέφυρας στον ποταμό Ευρώτα, στην ίδια περιοχή, του Δήμου Ευρώτα.

Η εν λόγω εταιρεία με επιστολή της αρνήθηκε την εκπόνηση της μελέτης δωρεάν, διεκδικώντας το ποσό των 3.548.246,23 ευρώ.

Το εφετείο Αθηνών όμως, με την υπ’αρ. 1835/2018 απόφασή του, δικαίωσε  το Ελληνικό Δημόσιο. Επομένως, είναι φανερό ότι δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής οποιουδήποτε τιμήματος στην εταιρεία για την εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης, και φυσικά ο ισχυρισμός της εν λόγω εταιρείας δεν ευσταθεί και είναι αβάσιμος.

Ο κ. Καραμανλής ως Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δεν επέβαλε στην Κ/Ξ «ΜΟΡΕΑΣ» να συμμορφωθεί με την απόφαση του εφετείου, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιηθούν οι μελέτες. Προκαλεί έτσι καθυστέρηση σε ένα έργο κομβικής σημασίας για την οικονομία και την ανάπτυξη της Λακωνίας!

Στην συνέχεια ο κ. Νίκας κάνει ανάθεση της μελέτης με κόστος για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, 372.000 ευρώ.

Εκείνο για το οποίο πρέπει να απαντήσει ο κ. Περιφερειάρχης είναι, ποιες οι ενέργειες, που σκέφτεται για αυτό το έργο και κατά πόσο είναι διατεθειμένος να πιέσει και να έρθει ακόμα και σε σύγκρουση με την κυβέρνηση, προκειμένου αφενός μεν να ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη μελέτη αλλά αφετέρου και να μην ζημιωθεί ο ελληνικός λαός.