Λόγω του γεωγραφικού εύρους του Δήμου Σπάρτης, του γεγονότος ότι πολλές κοινότητες βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από την πόλη, καθώς και ότι αρκετές δημοτικές υπηρεσίες λειτουργούν σε περιφερειακά κτίρια, δημιουργείται στο Δήμο Σπάρτης Γραφείο Καθημερινότητας Πολίτη.
Με ανακοίνωσή του ο Δήμαρχος Σπάρτης κ. Πέτρος Δούκας αναφέρει ότι με αυτό τον τρόπο δημιουργείται «ένα σημείο αναφοράς στη σχέση πολιτών – δήμου», το οποίο προσωρινά θα στεγ’αζεται στο Παλαιό Δημαρχείο στη Σπάρτη.
Ο πολίτης θα μπορεί να επικοινωνεί με τον Δήμο με τους εξής τρόπους:
α) Με ιδία παρουσία του στο Γραφείο,
β) Τηλεφωνικά στο 2731026585,
γ) Με E-mail: dimotesspartis@gmail.com και
δ) Στη Γραμμή Δημότη: 15460 (αυτόματος τηλεφωνητής)
Το Γραφείο καταγράφει τα αιτήματα, παράπονα και προτάσεις των πολιτών που θα υποβάλλονται με κάθε μέσο (τηλεφωνικά, προσωπικά, γραπτά ή ψηφιακά) σχετικά με τη βελτίωση της καθημερινότητας. Μετά τη συλλογή και καταγραφή των αιτημάτων και παραπόνων των πολιτών, τα προωθεί στις αντίστοιχες δημοτικές υπηρεσίες, παρακολουθεί την εξέλιξη ικανοποίησής τους και ενημερώνει σχετικά τους αιτούντες πολίτες.
Δημιουργεί αρχείο επικοινωνίας με τους πολίτες και εξάγει στατιστικά στοιχεία παραπόνων, αιτημάτων και υποδείξεων καθώς και θεραπείας των αιτημάτων, σύμφωνα με τα οποία ενημερώνει το Δήμαρχο, τους Αντιδημάρχους και το Δημοτικό Συμβούλιο.
Συνεργάζεται με όλες τις δημοτικές υπηρεσίες για τη συντονισμένη αντιμετώπιση όλων των σχετικών θεμάτων που αφορούν την καθημερινότητα του πολίτη.
Υποδέχεται υποδείξεις, προτάσεις και παράπονα των δημοτών και τους ενημερώνει για τα δικαιώματά τους και τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους. Μεριμνά για τον εφοδιασμό τους με τα απαραίτητα πληροφοριακά στοιχεία και έντυπα.
Το Γραφείο θα λειτουργεί καθημερινά, κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες ενώ οι πολίτες θα μπορούν να επικοινωνούν και σε 24ωρη βάση κάνοντας χρήση των σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ( αποστολή email είτε καλώντας το πενταψήφιο 15460).