«Η δημιουργία του Ευρωπαϊκού Ταμείου Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΤΣΕ) αποσκοπεί στην καλύτερη χρήση των περιορισμένων δημόσιων πόρων με προσέλκυση πόρων από ιδιώτες επενδυτές για επενδυτικά σχέδια έργων στην ΕΕ», υπογραμμίζει ο κ. Moscovici, αρμόδιος Επίτροπος για οικονομικές και δημοσιονομικές υποθέσεις, φορολογία και τελωνεία, απαντώντας σε ερώτηση της Ευρωβουλευτού ΝΔ Ελίζας Βόζεμπεργκ, σχετικά με τις δυνατότητες περαιτέρω ενίσχυσης του σιδηροδρομικού δικτύου της Ελλάδας. Σημειώνεται ότι το ΕΤΣΕ δημιουργείται για την ενεργοποίηση πρόσθετων επενδύσεων ύψους τουλάχιστον 315 δισ. ευρώ στην πραγματική οικονομία, δημόσιων και ιδιωτικών, κατά την τριετία 2015-2017.
Το εν λόγω Ταμείο θα υποστηρίξει έργα στα 28 κράτη μέλη, μεταξύ των οποίων και την Ελλάδα. Δεδομένου ότι δεν υπάρχει προκαθορισμένη κατανομή σε χώρες ή σε τομείς, τα επιλέξιμα έργα θα αναλυθούν βάσει της αξίας τους με ιδιαίτερη έμφαση στις δυνατότητες των έργων για δημιουργία βιώσιμων κοινωνικοοικονομικών πλεονεκτημάτων για τα κράτη μέλη και την Ε.Ε. Επομένως, η διασφάλιση σταθερού μακροοικονομικού πλαισίου, η εφαρμογή αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και η παρουσίαση καλών και οικονομικά βιώσιμων έργων είναι ο καλύτερος τρόπος για την ενθάρρυνση και προσέλκυση επενδύσεων στα κράτη μέλη. Προς τούτο, η Επιτροπή και η ΕΤΕπ θα παράσχουν τεχνική βοήθεια στο ΕΣΚΕ (Ευρωπαϊκό Συμβουλευτικό Κέντρο Επενδύσεων).
Ο Γάλλος Επίτροπος επισημαίνει: «Ήδη η Επιτροπή συνεργάζεται στενά με τις ελληνικές αρχές στις προσπάθειές τους να μεταρρυθμίσουν το σύστημα μεταφορών και τους σιδηροδρόμους και να προσελκύσουν κεφάλαια για την προώθηση επενδύσεων σε αυτόν τον σημαντικό τομέα. Ο τομέας είναι καίριας σημασίας για την Ελλάδα, λόγω της γεωγραφικής της θέσης και των πλεονεκτημάτων που μπορεί να προσφέρει για τη μεταφορά εμπορευμάτων στην Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη. Υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση υποβολής προσφορών για την ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων και η Επιτροπή αναμένει την επιτυχή ολοκλήρωσή της».