Η Jeep, υπό την σκέπη του Fiat Group, κάνει, την τελευταία περίοδο, το μεγάλο come back στη διεθνή αγορά των Οχημάτων Ελεύθερου Χρόνου (SUV), που, ωθούν στη φυγή από την καθημερινότητα, στην περιπέτεια. Στην Ευρώπη, τα νέα μοντέλα είναι, πλέον, προσαρμοσμένα στις ανάγκες των καταναλωτών της, πιο προσιτά, πιο οικονομικά, στην αστική/περιαστική χρήση -εμείς, θα προσθέσουμε «πιο πολιτισμένα και άνετα»- διατηρώντας, ωστόσο, αναλλοίωτες τις εκτός δρόμου ικανότητές τους, βάσει της μακράς παράδοσης της, μάρκας επί του προκειμένου.
Mε Renegade, Cherokee, Grand Cherokee
Η τελευταία προσθήκη στην οικογένεια της Jeep, το νέο Renegade, σηματοδοτεί την εισαγωγή της μάρκας στην κατηγορία των compact SUV. Η διάθεσή του ξεκίνησε από τον Σεπτέμβριο του 2014, στην Ιταλία και από τον Οκτώβριο στην υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγορά, ενώ, ήδη, πωλείται και στη χώρας μας, με τιμή βάσης κάτω από 20.000 ευρώ. Να σημειωθεί ότι ήταν τέτοια η αποδοχή του νέου μοντέλου, που, αμέσως, μπήκε στην λίστα των 10 πιο καλά πουλημένων οχημάτων στην κατηγορία του, στην Ιταλία και κατέλαβε την κορυφαία θέση στην ίδια κατηγορία, τον περασμένο Δεκέμβριο. Στο συγκεκριμένο μοντέλο προσβλέπει η εν Ελλάδι εισαγωγική εταιρία, Lancia-Jeep Hellas S.A., του Ομίλου Συγγελίδη, εκτιμώντας πως μπορεί να αποτελέσει «οδηγό» των πωλήσεων, στην κατηγορία του, εφόσον το οικονομικό περιβάλλον το επιτρέψει. Ο επικεφαλής του Ομίλου, Πολυχρόνης Συγγελίδης, μας λέει ότι πιστεύει σταθερά στο σήμα της Jeep, εδώ και πολλά χρόνια, αυτή τη φορά, όμως, θεωρεί ότι θα αγαπήσουν τα νέα μοντέλα πολύ περισσότεροι, διότι, είναι υπερσύγχρονα, καλύπτοντας κάθε απαίτηση, με απίστευτα λογικό κόστος, σε σχέση με το παρελθόν.
Το πρώτο πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο της μάρκας για το 2014, το νέο Jeep Cherokee, αποτελεί και εκείνο «δυνατό» εκπρόσωπο του είδους, για ένα διαφορετικό κοινό. Σημείωσε, το περασμένο έτος, τις υψηλότερες πωλήσεις από το 2008, σε διεθνές επίπεδο. Η επίδοσή του ήταν τόσο εντυπωσιακή που οδήγησε σε διπλάσιες ταξινομήσεις σε επίπεδο μηνός (Δεκέμβριος), σε σχέση με τις ετήσιες ταξινομήσεις της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου. Το Cherokee έχει λάβει πολλές διακρίσεις, μεταξύ των οποίων αυτή του «Καλύτερου Μικρού SUV» (”Best Small SUV”) για το 2014 από τον οργανισμό Car Of The Year Awards στην Μέση Ανατολή, και την αναγνώριση ως «SUV της χρονιάς» (“SUV of the Year”) από τον Association of Scottish Motoring Writers.
Σε επίπεδο προϊόντος, βεβαίως, η επιτυχία της μάρκας οδηγήθηκε, γενικά, από την απόδοση του κορυφαίου μοντέλου της Grand Cherokee, το οποίο παρέμεινε στις υψηλότερες θέσεις πωλήσεων κατά την διάρκεια όλου του 2014, τόσο στην Ευρωπαϊκή αγορά συνολικά, όπου ανέβηκε τρεις θέσεις στην κατάταξη σε σχέση με το 2013, όσο και πολλές από τις ευρωπαϊκές χώρες ανεξάρτητα. Στην Ιταλία καταλάμβανε την πρώτη θέση των πωλήσεων στην κατηγορία του για 5 από τους 12 μήνες του έτους (συμπεριλαμβανομένου του Δεκέμβρη), καταλαμβάνοντας τελικά την δεύτερη θέση. Αντίστοιχα κατέλαβε την δεύτερη θέση στην κατηγορία του και στις αγορές της Ελβετίας και της Πολωνίας.
Δημοφιλή στην Ελλάδα
Η κατηγορία των SUVs συνολικά ακολούθησε την τελευταία 5-ετία την ίδια, σχεδόν παράλληλη ραγδαία πτώση με το σύνολο της αγοράς. Από το 17,6% που ήταν το συνολικό μερίδιο αγοράς των SUVs για το 2009, περάσαμε στο 8,7% για το 2013 (που σημαίνει μια απώλεια της τάξεως του 50% του μεριδίου αγοράς της συγκεκριμένης κατηγορίας). Αντίθετα, για το 2014, είχαμε μια σημαντικότατη αύξηση ταξινομήσεων κατά 61% (υπερτριπλάσια από αυτή της αγοράς που παρουσιάζει άνοδο 19%), με το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας να φτάνει το 11,6%.
Η κατηγορία των μικρών SUVs είναι η κατηγορία με τον μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης πωλήσεων στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Επίσης, είναι χαρακτηριστική η διεύρυνση του μεριδίου των μικρών SUV στην κατηγορίας των SUV συνολικά: από το 18,4% για το 2009 κατέχει σήμερα το 37,3%. Είναι λοιπόν προφανές, ότι η κατηγορία των μικρών SUV αποτελεί ένα από τα πιο δραστήρια segments της ελληνικής αγοράς, ακριβώς γιατί μπορεί να συνδυάσει, όπως τονίζουν οι παράγοντες του κλάδου, την αστική κουλτούρα, με το όνειρο της φυγής, σ’ ένα πακέτο ευκολότερα διαχειρίσιμο και ευέλικτο από πλευράς κυβισμού, κόστους χρήσης και κατοχής.
Σταθερή άνοδος πωλήσεων
Η JEEP® παρουσιάζει μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης πωλήσεων κατά +24% για την πενταετία 2009-2014. Ο στρατηγικός στόχος πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο για το 2014 ήταν το 1 εκατομμύριο μονάδες, στόχος που έχει επιτευχθεί, σύμφωνα με τις πρόσφατες επίσημες ανακοινώσεις της JEEP®, επιτυγχάνοντας μια άνοδο της τάξεως του 39%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά (2013). Ένας επιπλέον πραγματικά φιλόδοξος στόχος έχει τεθεί για το 2018: οι παγκόσμιες πωλήσεις της JEEP® να αγγίξουν τα 2 εκατομμύρια περίπου! Το μερίδιο των πωλήσεων JEEP® εκτός των χωρών NAFTA (U.S.A., Canada, Mexico) έχει διαφοροποιηθεί σημαντικά, από το 14,6% το 2010 στο 23,8% το 2013. Γεγονός που αποτυπώνει τον παγκόσμιο προσανατολισμό της μάρκας.
Για τρία συνεχόμενα χρόνια παρουσιάζεται αύξηση στις ταξινομήσεις οχημάτων Jeep στην Ευρώπη. O τελευταίος Δεκέμβρης ήταν ο δέκατος-τέταρτος μήνας συνεχούς αύξησης πωλήσεων (συνολικά 70% για το 2014). Η Jeep είναι η μάρκα με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη (πηγή: ACEA). Τον μήνα Δεκέμβριο το Jeep Renegade κέρδισε δύο διακρίσεις· πέτυχε 5 αστέρια στην απαιτητική δοκιμή ασφαλείας του Euro NCAP και αναγνωρίστηκε σαν το Best-seller της κατηγορίας του στην Ιταλία. Η άνευ προηγουμένου αύξηση των ταξινομήσεων οχημάτων Jeep για το 2014, άγγιξε ποσοστά μεγαλύτερα από 42% στην ευρύτερη περιοχή (EMEA), ενώ εκτοξεύθηκε στο 70% στην Ευρώπη (EU-28 + EFTA). Ενδεικτικά στην Γαλλία η αύξηση ήταν της τάξης του 110%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με 95%, το Βέλγιο με 87%, το Ηνωμένο Βασίλειο με 75% και τέλος τη Γερμανία με 51%.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΑΝΟΥΠΑΚΗΣ
Πηγή: naftemporiki.gr