Με τη συμμετοχή πλέον των 1.000 ξενοδόχων, εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας στον τουρισμό, των προέδρων του ΣΕΤΕ και της ΠΟΞ, ολοκληρώθηκαν στις εγκαταστάσεις του Metropolitan Expo, οι εργασίες της 8ης Γενικής Συνέλευσης του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου της Ελλάδος (ΞΕΕ).
Χρυσός Χορηγός ήταν η HORECA και Αργυροί Χορηγοί ήταν οι εταιρείες Cosmote, Εθνική Τράπεζα, Ideal Standard, LG Business Solutions και Noisis Σύμβουλοι Ανάπτυξης.
Κατά τη διάρκεια της εισαγωγικής του ομιλίας, ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, Αλέξανδρος Βασιλικός υπογράμμισε την ανάγκη ελάφρυνσης των βαρών του ελληνικού ξενοδοχείου και ζήτησε την κατάργηση του φόρου διαμονής σε συνδυασμό με την απομείωση του συντελεστή ΦΠΑ, ούτως ώστε το ελληνικό ξενοδοχείο να καταστεί ανταγωνιστικό. «Οφείλουμε να κρατήσουμε ψηλά τον ελληνικό τουρισμό. Ο τουρισμός είναι πια πολύ μεγάλος για να ρισκάρουμε απώλειες», σημείωσε ο κ. Βασιλικός, ενώ ειδική αναφορά έκανε στο γεγονός ότι ανακάμπτει ο ανταγωνισμός στην περιοχή μας, από χώρες όπως η Τουρκία, η Αίγυπτος, η Τυνησία, κλπ.
Ο Πρόεδρος του ΞΕΕ αναφέρθηκε στην ανάγκη αντιμετώπισης ζητημάτων που προξενούν προβλήματα στην αποδοτική λειτουργία των ξενοδοχείων. Σημείωσε την ανάγκη άμεσης εφαρμογής κανόνων ρύθμισης για τις βραχυχρόνιες μισθώσεις, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά: «Δεν μπορεί ακόμη και σήμερα, να είναι το ξενοδοχείο εκτεθειμένο και απροστάτευτο έναντι του αθέμιτου ανταγωνισμού των βραχυχρόνιων μισθώσεων. Δεν μπορεί να γίνονται βήματα χελώνας και αυτά που λέγαμε από το 2012, να είναι 2019 και ακόμη να τα συζητάμε. Οι κανόνες ρύθμισης και η αξιόπιστη εφαρμογή που ζητάμε δεν θα ωφελήσουν μόνον τους ξενοδόχους. Το πρόβλημα είναι βαθιά κοινωνικό».
Όπως συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΞΕΕ : «Δεν μπορεί να συνεχίζεται ο σημερινός παραλογισμός με το σύστημα των πνευματικών και συγγενικών δικαιωμάτων. Ένα σύστημα άρρωστο, το οποίο καταστρατηγεί το πνεύμα του νόμου περί ανταποδοτικότητας. Δεν μπορεί επί εποχής ΑΕΠΙ να πληρώναμε 100 και για τους ίδιους δημιουργούς σήμερα να πληρώνουμε 180, με αμφίβολο το τι φτάνει πραγματικά από τα χρήματα αυτά στους ίδιους τους δημιουργούς».
Στη συνέχεια, παρουσιάσθηκαν ο απολογισμός ενεργειών για το 2018 και οι άξονες προτεραιότητας δράσεων του ΞΕΕ για το 2019.
Πρώτος άξονας και ακρογωνιαίος λίθος της δραστηριότητας του ΞΕΕ είναι η πάντα τεκμηριωμένη προσέγγιση όλων των θεμάτων που απασχολούν τα ελληνικά ξενοδοχεία, σε εκτέλεση της αποστολής του ως ο θεσμικός σύμβουλος της Πολιτείας. Στο πλαίσιο αυτό παρουσιάσθηκε η αναβάθμιση του μελετητικού βραχίονα του ΞΕΕ, του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, το οποίο και ενισχύθηκε με νέο επιστημονικό επιτελείο και εμπλουτίζει το ερευνητικό του πρόγραμμα.
Δεύτερος άξονας στις προτεραιότητες του ΞΕΕ αποτελεί η σταθερή ενθάρρυνση και κινητοποίηση των μελών του προς την κατεύθυνση της ποιότητας. Αναπτύχθηκε η πορεία των δύο κύριων δράσεων του Επιμελητηρίου που αποτελούν και σηματωρό σε αυτή την προσπάθεια περαιτέρω αναβάθμισης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος.
Τρίτος άξονας προτεραιότητας του ΞΕΕ είναι η έμφαση στην καινοτομία και την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών, το λεγόμενο Digital Transformation για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Παρουσιάστηκε ενδελεχώς η πορεία του Προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» του ΞΕΕ, το οποίο εισέρχεται το 2019 σε φάση έντονης εξωστρέφειας με τη δημιουργία νέου site, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογικών δυνατοτήτων που παρέχουν το διαδίκτυο και τα social media και τη δρομολόγηση σειράς στοχευμένων δράσεων, προβολής σε κρίσιμες αγορές-τροφοδότες του ελληνικού τουρισμού.
Ακολούθως, παρουσιάστηκε η πρόοδος του Προγράμματος «Boutique Ηotel», το οποίο επενδύει στην αισθητική, στην ιδιαιτερότητα και στην ταυτότητα της λεπτομέρειας. Ανακοινώθηκε η εξασφάλιση από πλευράς του Επιμελητηρίου αποκλειστικής συμμετοχής των πιστοποιημένων Boutique Hotels στο BH Forum, αλλά και η συμμετοχή του Προγράμματος σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις.
Στην ίδια κατεύθυνση εντάσσεται και η δωρεάν αποστολή Μηνιαίου Report στο σύνολο των μελών του ΞΕΕ με τις «επιδόσεις» του σε μία σειρά υπηρεσιών, όπως καταγράφονται στα σχετικά reviews των πελατών στα δημοφιλή παγκόσμια κοινωνικά δίκτυα, σε συνεργασία με κορυφαία εταιρία του είδους.
Ανακοινώθηκε η δημιουργία του πρώτου Τravel – Hospitality Accelator, δηλαδή του πρώτου προγράμματος επιτάχυνσης startups του τουρισμού στην Ελλάδα, με σκοπό την προσέγγιση της ελληνικής νεοφυούς επιχειρηματικότητας που δραστηριοποιείται στον τουρισμό με το ελληνικό ξενοδοχείο αλλά και με άλλες αγορές του εξωτερικού.
Αναφερόμενος στην ίδρυση του πρώτου Τravel – Hopsitality Accelator ο κ. Βασιλικός επισήμανε: «Πιστεύουμε πραγματικά πως μπορούμε να βρεθούμε στην πρωτοπορία αυτού του τεχνολογικού κύματος, αξιοποιώντας με όραμα και σχέδιο, την αξία του brand της Ελλάδας. Έχουμε χρέος να ανοίξουμε καινούργιους ψηφιακούς δρόμους και να δημιουργήσουμε νέα πεδία ευκαιριών και δυνατοτήτων για μια νέα γενιά που έχει γνώσεις, που έχει ταλέντα, που έχει τη θέληση να δημιουργήσει και να διακριθεί. Ο τουρισμός λειτουργεί ως καταλύτης για μια νέα δυναμική, για ένα νέο αναπτυξιακό πρότυπο βασισμένο στα πλεονεκτήματά μας και τη δημιουργικότητά μας».
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι σύντομες βιντεοσκοπημένες παρουσιάσεις από προέδρους Ενώσεων Ξενοδοχείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, με έμφαση στα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Του συνεργάτη μας Δημήτρη Χ. Ταχυνάκου