Η μαύρη κωμωδία «Birdman», του Μεξικανού σκηνοθέτη Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου απέσπασε το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, από την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου, στην 87η τελετή απονομής που έλαβε χώρα στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες, το βράδυ της Κυριακής (ξημερώματα Καθαράς Δευτέρας).
Ο Ινιαρίτου και το «Birdman» απέσπασαν επίσης τα Όσκαρ Σκηνοθεσίας, Πρωτότυπου Σεναρίου και Φωτογραφίας. Στην υπόθεση της ταινίας, ένας πρώην σταρ υπερηρωικών ταινιών, αντιμέτωπος με καλλιτεχνικά όσο και προσωπικά προβλήματα, ανεβάζει ως σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής ένα απαιτητικό δράμα στο Μπρόντγουεϊ. Πρόκειται για μια πρωτότυπη ως σύλληψη και εντυπωσιακότατη ως εκτέλεση (γυρισμένη σαν ενιαίο μονοπλάνο) σάτιρα της showbiz. Η ταινία αποτελεί συνέχεια άλλων ταινιών μεγάλου μήκους του Ινιάριτου: «Χαμένες Αγάπες», «21 γραμμάρια», «Βαβέλ» και «Biutiful».
Η κομεντί «Ξενοδοχείο Grand Budapest» του Γουές Άντερσον, με τους Ρέιφ Φάινς, Μάρεϊ Έιμπραχαμ, Τζουντ Λο και Τίλντα Σουίντον, απέσπασε τέσσερα βραβεία (Κοστουμιών, Μακιγιάζ – Μαλλιών, Σκηνογραφίας και Μουσικής), ενώ η ταινία «Boyhood», του Αμερικανού σκηνοθέτη Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ, η οποία θεωρήθηκε φαβορί για κάποια από τα βραβεία, τελικά κέρδισε μόνο εκείνο του Β’ Γυναικείου Ρόλου (για την Πατρίτσια Αρκέτ).
Οικοδεσπότης της βραδιάς ήταν ο Νιλ Πατρικ Χάρις, γνωστός από την τηλεοπτική σειρά «How I met Your Mother», ο οποίος επιδόθηκε σε ένα εντυπωσιακό μουσικοχορευτικό σόου – φόρο τιμής στο σινεμά και τις δημιουργίες του, ενώ η Lady Gaga ανέβηκε στη σκηνή και τραγούδησε το «Sound Of Music», στο αφιέρωμα για τα 50 χρόνια από την ταινία «Μελωδία της ευτυχίας».
Η ερμηνεία του ως Στίβεν Χόκιν στη «Θεωρία των πάντων» («The Theory of Everything») χάρισε στον Έντι Ρεντμέιν το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου, ενώ το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου απέσπασε η Τζούλιαν Μουρ για την ερμηνεία της στην ταινία «Still Alice».
Την αυλαία των βραβείων άνοιξε το Όσκαρ Β’ Ανδρικού Ρόλου το οποίο απονεμήθηκε στον Τζ.Κ. Σίμονς («Whiplash»), αφήνοντας πίσω του τους Μαρκ Ράφαλο («Foxcatcher»), Έντουαρντ Νόρτον («Birdman»), Ίθαν Χοκ («Boyhood») και Ρόμπερτ Ντιβάλ («The Judge»). Το Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου απέσπασε η Πατρίτσια Αρκέτ για την ερμηνεία της στην ταινία «Boyhood», κάτι που δεν προκάλεσε έκπληξη καθώς θεωρείτο το φαβορί.
Το βραβείο Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας απέσπασε η πολωνική «Ida» του Πάβελ Παβλικόφσκι. Η ταινία που πραγματεύεται το δράμα μιας νεαρής δόκιμης μοναχής το 1962 στην Πολωνία, η οποία ανακαλύπτει ότι γεννήθηκε Εβραία και αναζητεί το παρελθόν της, θεωρείτο το φαβορί σε αυτήν την ειδική κατηγορία των Όσκαρ.
Θίγοντας κάποια από τα πιο επίμαχα ζητήματα στην ιστορία της χώρας του και, κυρίως, τι έγινε μεταξύ Πολωνών Καθολικών και Εβραίων κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, η ασπρόμαυρη ταινία του Παβλικόφσκι παρουσιάζει το δράμα μιας νεαρής δόκιμης μοναχής. Με τις Αγκάτα Κούλεζα, Αγκάτα Τσεμπουκόφσκα και Τζοάνα Κούλιγκ, στην Πολωνία του 1962, μια ορφανή μαθητευόμενη καλόγρια μαθαίνει από τη θεία της ότι είναι Εβραία. Έτσι, οι δύο γυναίκες ξεκινούν ένα ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας για την οικογένειά τους, με σκοπό να ανακαλύψουν ποιες είναι και που ανήκουν πραγματικά.
Ελληνικό χρώμα
Το Όσκαρ Μουσικής απονεμήθηκε στον ελληνικής καταγωγής Αλεξάντρ Ντεσπλά για το «Ξενοδοχείο Grand Budapest». Ο συνθέτης ήταν υποψήφιος και για τη μουσική της ταινίας «Το παιχνίδι της μίμησης», ωστόσο χάρισε το τέταρτο Όσκαρ στην κωμωδία του Γουές Άντερσον. Είναι το πρώτο Όσκαρ για τον Ντεσπλά, ο οποίος μετά από επτά υποψηφιότητες κατάφερε φέτος να κερδίσει το πολυπόθητο αγαλματίδιο.
Συγκίνηση
Μία από τις πιο συγκινησιακά φορτισμένες στιγμές της βραδιάς ήταν όταν ο Γκράχαμ Μουρ παρέλαβε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου για το «The Imitation Game». Η αίθουσα σείστηκε από χειροκροτήματα όταν στον λόγο που εκφώνησε εξομολογήθηκε την απόπειρα αυτοκτονίας που έκανε, όταν ήταν 16 ετών, γιατί ένιωθε περιθωριακός.
«Όταν ήμουν 16 χρονών προσπάθησα να αυτοκτονήσω επειδή ήμουν διαφορετικός. Στέλνω μήνυμα σε όλα τα παιδιά που είναι διαφορετικά. Είναι καλό να είστε διαφορετικοί», τόνισε και αφιέρωσε το βραβείο σε κάθε παιδί που νιώθει διαφορετικό. «Μείνετε διαφορετικοί», υπογράμμισε ο Γκράχαμ Μουρ, λέγοντας πως «όταν έρθει η σειρά σας να ανεβείτε στη σκηνή, περάστε το ίδιο μήνυμα στους επόμενους».
Τέλος, η Πατρίσια Αρκέτ, που κέρδισε Όσκαρ Β’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην ταινία «Boyhood», απηύθυνε το δικό της μήνυμα, ζητώντας ισότητα για όλους -αναφερόμενη συγκεκριμένα στις μισθολογικές διαφορές ανδρών και γυναικών.
Τα βραβεία αναλυτικά
Καλύτερη Ταινία
«Birdman»
Καλύτερη Σκηνοθεσία
Αλεχάντρο Ινιαρίτου («Birdman»)
Α΄Ανδρικού Ρόλου
Έντι Ρεντμέιν («The Theory of Everything»)
Α’ Γυναικείου Ρόλου
Τζούλιαν Μουρ («Still Alice»)
Β’ Ανδρικού Ρόλου
Τζ.Κ. Σίμονς («Whiplash»)
Β’ Γυναικείου Ρόλου
Πατρίσια Αρκέτ («Boyhood»)
Πρωτότυπου Σεναρίου
«Birdman» (Α. Ινιαρίτου, Ν. Τζιακομπόνε, Α. Ντινελάρις, Α. Μπο)
Διασκευασμένου Σεναρίου
«The Imitation Game» (Γκράχαμ Μουρ)
Μουσικής
«Ξενοδοχείο Grand Budapest», Αλεξάντερ Ντεπλά
Τραγουδιού
«Glory» (Selma)
Ξενόγλωσσης Ταινίας
«Ida» (Πολωνία)
Ντοκιμαντέρ
«Citizenfour»
Animation
«Big Hero 6»
Φωτογραφίας
«Birdman», Εμανουέλ Λπουμπέσκι
Μοντάζ
«Whiplash» (Τομ Κρος)
Μακιγιάζ
«Ξενοδοχείο Grand Budapest» (Φράνσις Χάνον, Μαρκ Κουλιέρ)
Ενδυματολογίας
«Ξενοδοχείο Grand Budapest», (Μιλένα Κανονέρο)
Σκηνογραφίας
«Ξενοδοχείο Grand Budapest» (Άνταμ Στοκχάουζεν, Άννα Πίνοκ)
Ηχητικού Μοντάζ
American Sniper (Αλαν Ρόμπερτ Μάρεϊ, Μπουμπ Άσμαν)
Ηχητικού Μιξάζ
«Whiplash» (Κρεγκ Μαν, Μπεν Ουίλκινς, Τόμας Κάρλεϊ).
Πηγή: naftemporiki.gr