Περιοδεία στα σημαντικά έργα που είναι σε εξέλιξη στην Λακωνία πραγματοποίησε την Παρασκευή 28 Μαρτίου, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Πέτρος Τατούλης μαζί με την αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας, κ. Ντία Τζανετέα, τον δήμαρχο Μονεμβασίας, κ. Τριχείλη, περιφερειακούς και δημοτικούς συμβούλους.
Συγκεκριμένα, ο κ. Τατούλης παραβρέθηκε στην εγκατάσταση του εργολάβου στον οδικό άξονα Άγιος Φωκάς – Νεάπολη, στην θέση Αδιάκοπο, ένα έργο κομβικής σημασίας που έρχεται να συνδέσει δύο σημαντικές πόλεις της Λακωνίας, την Μονεμβασιά και την Νεάπολη και το οποίο αποτελούσε για δεκαετίες αίτημα των Λακώνων πολιτών. Να υπενθυμισθεί ότι στο συγκεκριμένο έργο, η περιφερειακή Αρχή, είχε παραλάβει μια προμελέτη, άμεσα προχώρησε στην σύνταξη της οριστικής μελέτης, στην ένταξη του έργου για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, στην δημοπράτηση του και τέλος στην συμβασιοποίησή του. Σε δεκαοχτώ μήνες από σήμερα, αυτός ο οδικός άξονας θα δώσει νέα προοπτική ανάπτυξης στην Νότια Λακωνία, ενώ θα δώσει ποιότητα ζωής στους συμπολίτες μας, που ζουν, εργάζονται και επιχειρούν σε αυτό το άκρο της Πελοποννήσου.
Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου βρέθηκε στο αλιευτικό καταφύγιο Βελανιδίων, το οποίο έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και σε έναν μήνα από σήμερα θα είναι έτοιμο να παραδοθεί στους αλιείς της περιοχής.
Τέλος, επισκέφθηκε και το αλιευτικό καταφύγιο του Αγίου Νικολάου, στην θέση Προφήτη Ηλία, το οποίο και αυτό βαίνει προς ολοκλήρωση.
Παραθέτουμε προς ενημέρωση στοιχεία που αφορούν τον υπό κατασκευή οδικό άξονα Άγιος Φωκάς – Νεάπολη:
Η κατασκευή της οδού έχει μήκος 9.097,681μ., στο οποίο περιλαμβάνετε ισόπεδος κόμβος στην περιοχή του Αγίου Φωκά (αρχή του έργου) μορφής Τ και κυκλικός κόμβος (τέλος έργου) στην επαρχιακή οδό Κεραμωτή-Νεάπολη, στην περιοχή Αγιοι Απόστολοι – Δερματιάνικα.
Η ταχύτητα μελέτης έχει συμβατικά οριστεί σε Ve= 60 km/h. Αποτέλεσμα αυτού είναι η εφαρμογή ελάχιστης ακτίνας 141μ. καμπύλης οριζοντιογραφίας, του εδάφους θεωρουμένου ως λοφώδους έως την Χ.Θ.6+752, και πεδινού κατόπιν ως το τέλος της χάραξης, με ελάχιστη ακτίνα καμπύλης στην οριζοντιογραφία τα 120-125μ.
Όσον αφορά την τυπική διατομή του έργου, αυτή είναι η “γ2′ κατά ΟΜΟΕ Δ’, και κρίνεται επαρκής για τις προβλεπόμενες ανάγκες κυκλοφορίας της οδού. Η μέγιστη κατά μήκος κλίση: 9.99%
Η εν λόγω οδός ανήκει στην κατηγορία ΑΙΙΙ (οδός μεταξύ επαρχιών/ οικισμών) των ΟΜΟΕ-Χ, και θα είναι ανοικτή. Η κανονική μέγιστη επίκλιση σε καμπύλες είναι 7%, όπως ορίζεται στις ΟΜΟΕ-Χ για οδούς της κατηγορίας ΑΙΙΙ σε λοφώδεις και ορεινές περιοχές και 8% στην πεδινή περιοχή. Στην περιοχή Χ.Θ.1+900 ως 2+800, εφαρμόζεται η μέγιστη επίκλιση 8%, ενώ στην πεδινή περιοχή Χ.Θ.6+880 ως 7+300, εφαρμόζεται επίκλιση 9% μόνο για την οριογραμμή της κατεύθυνσης Μονεμβασιά-Νεάπολη, ώστε να τηρηθεί η απαίτηση ταχύτητας μελέτης 60 χλμ/ώρα.Τα σχέδια της προβλεπόμενης τυπικής διατομής στο λοφώδες (Χ.Θ. 0+000 ως 6+752) και στο πεδινό τμήμα (Χ.Θ.6+752 ως 9+093) της οδού καθώς και λεπτομέρειες της οδοστρωσίας παρατίθενται στο σχέδιο ‘Τυπικές Διατομές’.