Επιμέλεια: Μαργαρίτα Μανούσου
margarita.manousou1@gmail.com
Πολλές ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της επιτυχημένης διοργάνωσης της έκθεσης xenia 2022, στο Metropolitan Expo. Μία από αυτές ήταν η διοργάνωση της στρογγυλής τράπεζας με θέμα «Μικρά τουριστικά καταλύματα, η επόμενη μέρα του τουρισμού», η οποία πραγματοποιήθηκε από την Epsilon Hospitality (εταιρία του Ομίλου Επιχειρησιακού Λογισμικού Epsilon Net, η οποία ειδικεύεται στις ψηφιακές λύσεις για τις τουριστικές επιχειρήσεις) και την ΣΕΤΚΕ.
H Σ.Ε.Τ.Κ.Ε. είναι το τριτοβάθμιο όργανο που εκπροσωπεί τους επιχειρηματίες – ιδιοκτήτες Ενοικιαζόμενων Δωματίων και Διαμερισμάτων στην Ελλάδα. Στη Σ.Ε.Τ.Κ.Ε. ανήκουν όλες οι μικρές τουριστικές οικογενειακές επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων οι οποίες εξασφαλίζουν διακοπές στην Ελλάδα σε μεγάλο αριθμό Ελλήνων και ξένων τουριστών, καλύπτοντας το 50% της τουριστικής κίνησης (πάνω από 40.000 καταλύματα).
Στο πλαίσιο της παραπάνω δράσης, ο Πρόεδρος της ΣΕΤΚΕ Παναγιώτης Τοκούζης ανέλυσε το πλάνο υλοποίησης των δράσεων «Smotel», «Καλάθι Πρωινού» και «Alternative Holiday Experiences by SETKE».
- Το «Smotel», είναι ένα brand name που αποσκοπεί στη δημιουργία μία νέας «γενιάς» τουριστικών καταλυμάτων. Με το νέο brand name μπορεί να πιστοποιείται ένα τουριστικό κατάλυμα, ανεξαρτήτως κατηγορίας και μεγέθους, υπό την προϋπόθεση, ότι παρέχει αναβαθμισμένες και εξειδικευμένες υπηρεσίες και παροχές προς τους επισκέπτες του.
- Το «Καλάθι Πρωινού της ΣΕΤΚΕ» είναι ένα καλάθι γεμάτο από αγνά, παραδοσιακά προϊόντα κάθε τόπου, από αυθεντικές ελληνικές γεύσεις, το οποίο στόχο έχει, αφενός τη διασύνδεση του πολιτισμικού, γαστρονομικού πλούτου της χώρας μας με τη διαμονή και τη φιλοξενία στις επιχειρήσεις τουριστικών καταλυμάτων και αφετέρου την αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών, που προσφέρουν τα μικρά τουριστικά καταλύματα.
- Ο «Τουρισμός Εμπειρίας από τη ΣΕΤΚΕ» προσφέρει στα τουριστικά καταλύματα του κλάδου τη δυνατότητα να εξειδικευτούν σε συγκεκριμένες υπηρεσίες, προσελκύοντας επισκέπτες με ειδικά ενδιαφέροντα, συμβάλλοντας συγχρόνως στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Συγκεκριμένα ο κ. Τοκούζης σημείωσε:
Η αλλαγή της τουριστικής ζήτησης σε συνδυασμό με τα προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν τα τουριστικά καταλύματα του κλάδου μας, έχουν δημιουργήσει την ανάγκη για αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών τους και τη διαφοροποίηση τους, με την απόκτηση νέας ταυτότητας. Η ΣΕΤΚΕ αφουγκραζόμενη τις νέες τάσεις της εποχής, καθώς και τις ανάγκες των επιχειρηματιών του κλάδου, ξεκίνησε την υλοποίηση των δράσεων «Smotel», «Καλάθι Πρωινού» και «Alternative Holiday Experiences by SETKE» (Τουρισμός Εμπειρίας από τη ΣΕΤΚΕ), που θα τους δώσουν τα «εφόδια – εργαλεία», να αναδείξουν τις επιχειρήσεις τους σε μια αγορά που μεταβάλλεται συνεχώς και στην οποία θα πρέπει να προσαρμόζονται, έτσι ώστε να είναι ανταγωνιστικές και κατ’ επέκταση βιώσιμες.
Καινοτόμα Ψηφιακά Εργαλεία
Στα καινοτόμα ψηφιακά εργαλεία που δημιουργούν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα σε όλες τις τουριστικές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους αναφέρθηκε ο Γενικός Διευθυντής της Epsilon Hospitality και Διευθυντής Τεχνολογίας του Ομίλου Epsilon Net Αμανάτιος Αμανατίδης. Ειδικότερα τόνισε:
Η χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και γενικότερα η αξιοποίηση του digital marketing για την προσέλκυση ενός ευρύτερου κοινού και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας των καταλυμάτων αυξάνεται συνεχώς στον ελληνικό τουρισμό. Παράλληλα η απλοποίηση της διαχείρισης των καθημερινών εργασιών με τη χρήση ενός σύγχρονου λογισμικού διαχείρισης PMS, που συνδέεται άμεσα με τα ψηφιακά κανάλια πώλησης, αυτοματοποιεί τις διαδικασίες και μειώνει τα κόστη λειτουργίας της επιχείρησης. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες του τουρισμού, να εστιάσουν την προσοχή τους και την ενέργεια τους στον πελάτη τους και στο πως θα βελτιώσουν την εμπειρία διαμονής του.