Επανάσταση στον χώρο των…προσωπικών υποβρυχίων επιθυμεί να φέρει η DeepFlight, η οποία αναμένεται να επιδείξει στο πλαίσιο του 2014 Monaco Yacht Show το νέο σκάφος της, DeepFlight Dragon.
Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Gizmag, το συγκεκριμένο σκάφος, κατηγορίας «ιδιωτικού υποβρυχίου τζετ» φιλοδοξεί να αλλάξει τα δεδομένα στον χώρο (των προσωπικών υποβρυχίων), ο οποίος ως τώρα χαρακτηριζόταν από την ανάγκη για εκτενή εκπαίδευση των χειριστών. Το Dragon υποτίθεται ότι είναι εξαιρετικά εύκολο στον χειρισμό – ένα «σπορ» υποβρύχιο- και άρα ικανό να ανοίξει νέους δρόμους στον υποβρύχιο τουρισμό. Το σκάφος προορίζεται να πάει τα σκάφη της DeepFlight πέρα από το «βασίλειο» των πάμπλουτων ιδιοκτητών γιωτ και περισσότερο προς την τουριστική βιομηχανία.
Μιλώντας στο Gizmag, ο ιδρυτής της εταιρείας, Γκράχαμ Χοκς, ανέφερε ότι η ιδέα για το Dragon προέκυψε σε μια συνδιάσκεψη για ηλεκτρικά αεροσκάφη, στην οποία όλοι γοητεύτηκαν από την ιδέα ενός πλήρους μεγέθους drone που θα μπορούσε να ελεγχθεί εύκολα από απλούς ανθρώπους, χωρίς ιδιαίτερη εκπαίδευση. «Ξαφνικά μου ήρθε η ιδέα ότι θα μπορούσα να κάνω κάτι τέτοιο υποβρυχίως, και καλύτερα να το έκανα γρήγορα, επειδή αν δεν το έκανα εγώ θα το έκανε κάποιος άλλος».
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του Dragon, όπως αναφέρει, είναι η θετική πλευστότητά του: «αν κοπεί η ενέργεια, ή το απενεργοποιήσετε, επιστρέφετε στην επιφάνεια αντί να βυθίζεστε. Αυτό είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι ο έλεγχος ενός κανονικού υποβρυχίου ή βαθυσκάφους όπου ανοίγετε τις βαλβίδες, το βαραίνετε και βυθίζεστε».
Ο Χοκς περιγράφει την εμπειρία ως αντίστοιχη ενός αεροσκάφους: «το DeepFlight Super Falcon ήταν το πρώτο μας θετικά πλεύσιμο σκάφος. Εάν μπείτε σε ένα, και έχετε προηγουμένως πιλοτάρει αεροσκάφος, θα συνειδητοποιήσετε ότι πιλοτάρετε αεροπλάνο, απλά μέσα σε ένα διαφορετικό, αλλά πολύ παρόμοιο μέσον: το νερό. Το Dragon είναι πρακτικά ένα αεροσκάφος. Το ξέρω ότι δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το όνομα, αλλά είναι πρακτικά ένα αεροσκάφος για το νερό».
Όλα τα συστήματά του είναι σχεδιασμένα για να διευκολύνουν και να καθιστούν ενστικτώδη τον έλεγχό του, καθιστώντας το ιδανικό για μη ειδικά εκπαιδευμένους χειριστές. «Πιστεύω ότι θα γίνει το πρώτο υποβρύχιο που θα ενταχθεί σε πρόγραμμα ενοικίασης, με θέρετρα που θα το νοικιάζουν με την ώρα» αναφέρει σχετικά ο Χοκς.
Το κόστος του, σύμφωνα με το Gizmag, θα είναι λίγο μικρότερο αυτού του Super Falcon, που ανέρχεται στα 1,5 εκατ. δολάρια. Για να ενισχυθεί η παραγωγή, οι παραγγελίες στο πλαίσιο του Monaco Yacht Show θα κοστίζουν 1,2 εκατ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον εξοπλισμό υποστήριξης του Dragon περιλαμβάνεται και μία φουσκωτή πλατφόρμα εκτόξευσης, ενώ η ζώνη χρήσης του φτάνει μέχρι τα 120 μέτρα. Το βάρος του είναι 1.800 κιλά και το ύψος του 1,5 μέτρα. Παράλληλα, είναι το πρώτο σκάφος της εταιρείας που διαθέτει κατακόρυφη προώθηση, κάτι που του επιτρέπει να «αιωρείται».
Πηγή: naftemporiki.gr