Συνεχίζονται με αμείωτη ένταση οι προετοιμασίες, για την άρτια διοργάνωση της 1ης Περιφερειακής Έκθεσης «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ EXPO», που θα διεξαχθεί 9 -13 Νοεμβρίου 2016, στις εγκαταστάσεις του κτιρίου ΓΕΑ στην Βιομηχανική Περιοχή Τρίπολης.
Οι Εμπορικές Εκθέσεις έχουν ως βασικό σκοπό, την αύξηση των πωλήσεων στο παρόν και την εξασφάλιση τακτικών, πιστών πελατών, μεσοπρόθεσμα. Η συμμετοχή στην εμπορική έκθεση είναι, μακράν, η πιο αποτελεσματική από όλες τις ενέργειες μάρκετινγκ, αρκεί να γίνει η σωστή διαχείριση με επαγγελματικά οργανωμένο τρόπο.
Στο πλαίσιο αυτό, ο γκουρού των εκθέσεων Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις, απαντά σε μια σειρά βασικών ερωτημάτων, εξηγώντας τους λόγους για τους οποίους πρέπει ένας επαγγελματίας να συμμετέχει σε εμπορική έκθεση.
Ως επισκέπτης μετέχω ανελλιπώς στις εκθέσεις του κλάδου μου. Είναι σωστό να ξοδεύω χρήματα λαμβάνοντας μέρος σε εκθέσεις με δικό μου stand, αν δεν αντιμετωπίζω προβλήματα με τις πωλήσεις μου;
Σίγουρα ναι. Είναι σωστό. Άλλωστε, το ότι σήμερα δεν αντιμετωπίζεις πρόβλημα δεν σημαίνει ότι δεν θα αντιμετωπίζεις και στο μέλλον. Όσο απουσιάζεις από το «χρηματιστήριο» συμφωνιών, ανταλλαγής πληροφοριών, εμπειριών και προβολής της επιχείρησής σου, που ακούει στο όνομα εμπορική έκθεση τόσο «ρίχνεις νερό στο μύλο» των ανταγωνιστών σου, κάτι που σίγουρα θα το βρεις μπροστά σου.
Είναι τελείως διαφορετικό πράγμα να είσαι θεατής δηλαδή επισκέπτης από το να είσαι ηθοποιός, δηλαδή εκθέτης σε μία έκθεση.
Στις εκθέσεις δεν πηγαίνεις μόνο για να προβάλεις τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, πηγαίνεις και για να εισπράξεις πληροφορίες MRK από τους επισκέπτες και τους ανταγωνιστές . Να ακούσεις την κριτική τους, τις υποδείξεις τους. Αυτός άλλωστε είναι ο λόγος που οι εκθέσεις αδιαφιλονίκητα κατέχουν την πρώτη θέση διεθνώς στις προτιμήσεις των επιχειρήσεων ως όχημα επικοινωνίας με την αγορά.
Όταν η επιχείρηση είναι μικρή είναι αυτός λόγος αποχής από τις εκθέσεις;
Η απάντησή μου είναι κατηγορηματικά όχι. Άλλωστε μην ξεχνάς ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου σου ήταν κάποτε μικρές. Από την άλλη πλευρά, ποιος σου είπε ότι όλοι οι επισκέπτες των εκθέσεων εκπροσωπούν συμφέροντα μόνο μεγάλων επιχειρήσεων;
Γιατί οι περισσότεροι επιχειρηματίες επιλέγουν τη συμμετοχή τους στις εκθέσεις αντί να οργανώνουν απευθείας επαφές με τους υποψήφιους πελάτες, κάτι που εγώ μέχρι σήμερα κάνω και μάλιστα με επιτυχία;
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να διερωτάσαι, γιατί η συμμετοχή στις εκθέσεις δεν αποκλείει κατά κανέναν τρόπο την απευθείας επαφή με τους πελάτες σου. Οι πιέσεις όμως που σε καθημερινή βάση δέχονται όλες οι επιχειρήσεις λόγω:
- της σμίκρυνσης της διάρκειας ζωής των προϊόντων
- της εκλαμβανόμενης ομοιότητας τους και
- της αυξανόμενης απαιτητικότητας των πελατών,
επιβάλλουν την ανατροφοδότηση του με «φρέσκιες» ιδέες που μόνο οι εκθέσεις μπορούν να τους προσφέρουν και μάλιστα με συγκριτικά πολύ ευνοϊκότερο κόστος. Αλλά και από οικονομική σκοπιά, μην ξεχνάς ότι η επιχειρηματική επικοινωνία στο stand, όπως απέδειξαν ειδικές έρευνες , κοστίζει τελικά λιγότερο από το μισό της αντίστοιχης δαπάνης για άμεση επαφή.
Με πείσατε για την σκοπιμότητα συμμετοχής στις εκθέσεις. Για να αποτελέσει ωστόσο η συμμετοχή μου πραγματική επένδυση τι πρέπει οπωσδήποτε να γνωρίζω;
Είναι απλό. Πρέπει να διερευνήσεις τα ακόλουθα πέντε πράγματα:
- Ανήκουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες σου στην κατηγορία εκθεσιόφιλων (καινοτόμα, έχουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα);
- Περιλαμβάνονται οργανικά οι εκθέσεις στο μείγμα προώθηση των προϊόντων σου ή αντιμετωπίζονται ευκαιριακά;
- Η απόφασή σου είναι συνειδητή δηλαδή δεν επηρεάζεται από εξωοικονομικά κριτήρια όπως π.χ η επιδότηση;
- Οι κύριοι ανταγωνιστές σου είναι παρόντες στις εκθέσεις που επιλέγεις;
- Οι επισκέπτες- πελάτες που στοχεύεις είναι παρόντες στη συγκεκριμένη έκθεση;
Αν τα παραπάνω συντρέχουν, με βεβαιότητα μιλάμε για πραγματική επένδυση.
Ο παραπάνω διάλογος είναι από το CD του Δρ. Γιάννη Κριτσωτάκι «ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΕΝΑΝ ΕΚΘΕΤΗ».
Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα της έκθεσης www.peloponnisosexpo.gr.