Η εκπαιδευτική κοινότητα αντιδρά στη μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό

Μετά την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) Λακωνίας, με ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί του Γυμνασίου Μολάων, εκφράζουν με τη σειρά τους την έντονη αντίδραση, στην προσπάθεια μετατροπής του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό.

Βασικός λόγος της εναντίωσής τους, δεν είναι όπως τονίζεται «ο συντηρητισμός και η οπισθοδρόμηση του τόπου μας και του σχολείου μας», αλλά η βαθιά επίγνωση των προβλημάτων που θα προκύψουν.

Στην ίδια ανακοίνωση αναλύονται οι λόγοι βάσει των οποίων η μετατροπή του Γυμνασίου Μολάων σε Πειραματικό, παρά τη σχεδόν καθολική αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων, θα δημιουργήσει πλήθος προβλημάτων, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Αναβάθμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης του τόπου δε σημαίνει να αλλάξουμε το όνομα σε ένα ήδη ποιοτικό σχολείο με επιτυχίες και διακρίσεις σε δράσεις και προγράμματα (που επαγγέλλονται τα ΠΕΙ.Σ. και υλοποιούνται εδώ και χρόνια στο δικό μας σχολείο) και να εντάξουμε σ’ αυτό κάποιους «τυχερούς» μαθητές που θα κληρωθούν».

Διαβάστε παρακάτω ολόκληρη την ανακοίνωση:

Ως καθηγητές/τριες του 1ου Γυμνασίου Μολάων, εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας σχετικά με τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από τους αρμόδιους για τη μετατροπή του σχολείου μας σε Πειραματικό (ΠΕΙ.Σ.) Αφετηρία της εναντίωσής μας δεν είναι «ο συντηρητισμός και η οπισθοδρόμηση του τόπου μας και του σχολείου μας», όπως ειπώθηκε, αλλά η βαθιά επίγνωση των προβλημάτων που θα προκύψουν. Για τα προβλήματα αυτά δεν έχουν δοθεί συγκεκριμένες και σαφείς απαντήσεις από τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος κατέθεσε το αίτημα για τον χαρακτηρισμό του σχολείου μας ως Πειραματικό Σχολείο, παρά τη σχεδόν καθολική αντίθεση του Συλλόγου Διδασκόντων και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι κοινωνικές συνθήκες της περιοχής(αγροκτηνοτροφική περιοχή, οικογένειες που μετακινούνται εποχικά για τις εργασιακές ανάγκες, οικονομικοί μετανάστες, κ.λ.π.).

  • Στην κωμόπολή μας (περίπου 3.500 κάτοικοι) υπάρχει ένα (1) μοναδικό Γυμνάσιο που καλύπτει τις ανάγκες των Μολάων, Ρειχιάς, Κυπαρισσίου, Συκιάς και Μεταμόρφωσης. Σε ποιο σχολείο θα φοιτήσουν οι μαθητές που δε θα κληρωθούν ή δεν επιθυμούν να φοιτήσουν στο ΠΕΙ.Σ., αν αυτό εγκριθεί; (ήδη διανύουν αρκετά χιλιόμετρα καθημερινά να φτάσουν στο σχολείο τώρα θα αναγκαστούν να διανύσουν ακόμα περισσότερα;). Με ποια διάταξη οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ τάξης θα φοιτήσουν υποχρεωτικά στο ΠΕΙ.Σ., ενώ ξεκίνησαν από την Α΄ τάξη με άλλες προϋποθέσεις;
  • Πώς θα λειτουργήσουν τα ήδη μικρά όμορα Γυμνάσια, εάν οι μαθητές τους επιθυμήσουν και κληρωθούν στο ΠΕΙ.Σ.; Δε θα υποβαθμιστούν;
  • Η μετακίνηση και το κόστος μεταφοράς των μαθητών ποιους θα επιβαρύνει;
  • Η ανακατανομή του μαθητικού δυναμικού θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία όσο και στον οικογενειακό προγραμματισμό. Η κοινωνική αναστάτωση που θα δημιουργηθεί θα μας θυμίσει παλαιότερες εποχές.
  • Η κεντρική ιδέα ίδρυσης ενός ΠΕΙ.Σ. είναι η συνεργασία με Πανεπιστήμιο της περιοχής και στο οποίο υπάρχει Παιδαγωγικό Τμήμα. Στην περιοχή μας δεν υπάρχει Α.Ε.Ι. Ο νόμος προβλέπει τη σύνδεση ενός ΠΕΙ.Σ. με σχολεία προηγούμενης και επόμενης βαθμίδας. Μήπως το ένα (1) Δημοτικό Σχολείο και το ένα (1) ΓΕΛ που λειτουργούν στους Μολάους υποχρεωθούν και αυτά να μετατραπούν σε ΠΕΙ.Σ.; Η επιλογή να φοιτήσουν οι μαθητές σε τυπικό δημόσιο σχολείο υφίσταται ή θα υποχρεωθούν όλοι να φοιτούν στο Πειραματικό;
  • Ασφαλώς και το ζήτημα της απώλειας των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών είναι σημαντικό, όπως είναι για κάθε εργαζόμενο η διασφάλιση της εργασίας του. Το πρόβλημα αυτό δε θα προκύψει μόνο για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς στο Γυμνάσιο Μολάων αλλά και για τους εκπαιδευτικούς των όμορων Γυμνασίων, αν ο αριθμός των εκεί φοιτώντων μαθητών μειωθεί περαιτέρω.

Η απάντηση που πήραμε στην ερώτηση γιατί δεν έγινε πρόταση δημιουργίας ενός ΠΕΙ. Σ. σε μεγαλύτερο αστικό κέντρο ήταν ότι θα γίνει του χρόνου, εφόσον θέλουν. Εμείς γιατί αναγκαστικά; Η δική μας θέση γιατί δε λήφθηκε υπόψη;

Η μετατροπή μικρών επαρχιακών σχολείων, όπως το Γυμνάσιο Μολάων, σε ΠΕΙ.Σ. απαιτεί οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο και θεσμικό πλαίσιο αντίστοιχο με τα δεδομένα της περιοχής.

Αναβάθμιση της παιδείας και της εκπαίδευσης του τόπου δε σημαίνει να αλλάξουμε το όνομα σε ένα ήδη ποιοτικό σχολείο με επιτυχίες και διακρίσεις σε δράσεις και προγράμματα (που επαγγέλλονται τα ΠΕΙ.Σ. και υλοποιούνται εδώ και χρόνια στο δικό μας σχολείο) και να εντάξουμε σ’ αυτό κάποιους «τυχερούς» μαθητές που θα κληρωθούν. Πρέπει κάθε παιδί να έχει ίδιες ευκαιρίες και ίσα δικαιώματα.

Ως καθηγητές/τριες του Γυμνασίου Μολάων, επιθυμούμε και επιδιώκουμε την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας με έγκαιρες προσλήψεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, ολιγομελή τμήματα, στήριξη και γενίκευση της Ειδικής Αγωγής, για την οποία δεν υπάρχουν στοιχεία, αν υποστηρίζεται στο ΠΕΙ.Σ.

Οι καθηγητές και οι καθηγήτριες του Γυμνασίου Μολάων:
Ζουρντού Μ.
Ιατρόπουλος Γ.
Καλκούνη Στ.
Καλογεροπούλου Ελ.
Κολλιάκος Κ.
Κότσαλης Ν.
Σμυρναίου Π.
Σταματάκου Μ.