Επετειακό είναι, φέτος, το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, καθώς συμπληρώνει τα 20 του χρόνια, και μένοντας πιστό στους στόχους του και στο ετήσιο ραντεβού του, θα πραγματοποιηθεί από τις 17 έως τις 24 Ιουλίου.
Σε αυτά τα 20 χρόνια, το Φεστιβάλ – που διοργανώνεται από το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας (ΔΙ.ΚΕ.ΧΟ.), με καλλιτεχνική διευθύντρια τη Βίκυ Μαραγκοπούλου – συνέβαλε σημαντικά στη γνωριμία και ανάπτυξη του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα και κατέλαβε μια διακριτή θέση στην καλλιτεχνική ζωή της χώρας, αλλά και διεθνώς. Και αυτήν τη χρονιά, θα φωτίσει ενδιαφέρουσες πτυχές της σύγχρονης ελληνικής και διεθνούς χορευτικής δημιουργίας, της θεωρητικής σκέψης για τις παραστατικές τέχνες, την εξειδικευμένη εκπαίδευση, αλλά και το «παιχνίδι» του χορού που αφορά όλους, επαγγελματίες, σπουδαστές, ερασιτέχνες και κοινό.
Nederlands Dans Theater 2
(17 και 18 Ιουλίου, 22:00, Μέγαρο Χορού – Κεντρική Αίθουσα)
Το Φεστιβάλ θα ανοίξει με το Nederlands Dans Theater 2 (NDT 2), το παγκοσμίως γνωστό σχήμα από την Ολλανδία, το οποίο θα μας συστήσει την ομάδα των νεώτερων δεξιοτεχνών του, μέσα από τέσσερις χορογραφίες:
Το «Gods and dogs» (2008) είναι η εκατοστή χορογραφία, ένα από τα αριστουργήματα που δημιούργησε ο ιδιοφυής χορογράφος Γίρζι Κύλιαν. Αινιγματική και μυστηριώδης, διερευνά τα δυσδιάκριτα όρια μεταξύ φυσικού και αφύσικου. Αναφέρεται δε, ως «ανολοκλήρωτο έργο», απηχώντας τη γοητεία που ασκεί στον χορογράφο η ομορφιά του μη ολοκληρωμένου στη ζωή. Βραβεύτηκε ως η πιο Εντυπωσιακή Χορευτική Παραγωγή του 2009 (Ολλανδία).
Στο «Shutters shut» (2003), το χορογραφικό δίδυμο Σολ Λεόν (Ισπανία) και Πωλ Λάιτφουτ (Αγγλία) μεταφράζει σε ανθρώπινη κίνηση το ποίημα της Γερτρούδης Στάιν, «If I told him: A completed portrait of Picasso» (1923). Τη σύντομη ευρηματική χορογραφία, που εμπλέκεται με τη ρυθμολογία του ιδιότυπου ποιήματος, αντί μουσικής, συνοδεύει η φωνή της ίδιας της Αμερικανίδας συγγραφέα, που απαγγέλλει τους στίχους της.
Με το «Subject to change» (2003), η Σολ Λεόν και ο Πωλ Λάιτφουτ καταθέτουν έναν στοχασμό πάνω στη σωματική φθορά και τον θάνατο. Η χορογραφία τιμήθηκε με το βραβείο Καλύτερης Χορευτικής Παραγωγής για το 2003.
Στο «Cacti», ο Σουηδός χορογράφος Αλεξάντερ Έκμαν, πρώην χορευτής του NDT 2, δημιουργεί μια εμπνευσμένη χορογραφία, με χιούμορ, συναρπαστική κίνηση, καταιγιστικούς ρυθμούς και υψηλή αισθητική, για μεγάλο σύνολο χορευτών, η οποία αναφέρεται στην επιτήδευση, που συχνά ενδημεί στον χορό.
Κριστιάν Ριζό
(18 και 19 Ιουλίου, 20:00, Μέγαρο Χορού – Στούντιο)
Το σόλο του Κριστιάν Ριζό, «Sakınan göze çöp batar» (τουρκική παροιμία που σημαίνει «Το μάτι που θα προστατέψεις, είναι αυτό που θα πληγωθεί»), ερμηνευμένο από τον Τούρκο χορευτή Κερέμ Γκελεμπέκ, είναι μια χορευτική σπουδή στην εξορία, εσωτερική και εξωτερική.
KVS, les ballets C de la B και A. M. Qattan Foundation
(19 και 20 Ιουλίου, 22:00, Αμφιθέατρο Κάστρου)
Το στοιχείο της συνύπαρξης αναδεικνύεται στο έργο «Badke», ένα εξαιρετικό παράδειγμα συνεργασίας Βέλγων και Παλαιστινίων καλλιτεχνών. Αντλώντας από τον παραδοσιακό χορό dabke της Παλαιστίνης και ενσωματώνοντας ετερογενή στοιχεία, όπως η καποέιρα και το χιπ – χοπ, η παράσταση αποτελεί ευτυχή συνένωση πολιτισμικών παραδόσεων διαφορετικών λαών και την υπογράφουν τρία σημαντικά ονόματα της βελγικής σκηνής: ο Κουν Ωγιουστέινεν, χορογράφος των ballets C de la B, η Χίλντεγαρτ ντε Βέεστ, δραματουργός της ίδιας ομάδας και του Βασιλικού Φλαμανδικού Θεάτρου (KVS) και η Ροζάλμπα Τόρες Γκουερέρο, πρώην χορεύτρια των Rosas και των ballets C de la B, σε συνεργασία με τους 10 Παλαιστίνιους ερμηνευτές του έργου.
Μέττε Ίνγκβαρτσεν
(20 Ιουλίου, 12:00, 19:00, 20:30, 22:00, Μέγαρο Χορού – Κεντρική Αίθουσα)
Ένας τελείως διαφορετικός χορογραφικός κόσμος, άυλος και άχρονος, ένα σύμπαν καμωμένο από εφήμερα άπιαστα υλικά (ήχους, φως, φυσαλίδες, αφρό), παρουσιάζεται μέσα από το έργο «Evaporated Landscapes» της Δανής χορογράφου Μέττε Ίνγκβαρτσεν, η οποία παρουσιάζει δουλειά της για πρώτη φορά στην Ελλάδα.
Αερίτες
(22 Ιουλίου, 22:00, Μέγαρο Χορού – Κεντρική Αίθουσα)
Για την οδύνη των ξεριζωμένων σωμάτων «μιλά» η χορογραφία «Πλάνητες» της Πατρίσιας Απέργη, η οποία παρουσιάζεται για τρίτη φορά στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την ομάδα της, Αερίτες.
«Πετρόσουπα»
(24 Ιουλίου, 22:00, Αμφιθέατρο Κάστρου)
Η «Πετρόσουπα», από κινέζικος λαϊκός μύθος, μαγειρεύτηκε σε ένα μουσικό παραμύθι, από μια μεγάλη συντροφιά παιδιών και μεγάλων, ώστε ο ευωδιαστός ατμός από το τσουκάλι της να μεταφέρει το άρωμά της προσφοράς και της αλληλεγγύης.
Πληροφορίες
Πληροφορίες σχετικά με τα εισιτήρια: Δημοτικό Πνευματικό Κέντρο Καλαμάτας: 10:00 – 13:00 και 18:30 – 21:00 (καθημερινά, εκτός Κυριακής και απογεύματος Σαββάτου). Τιμές εισιτηρίων: παράσταση Nederlands Dans Theater 2: α΄ ζώνη: 20 ευρώ, β΄ ζώνη – εξώστης: 15 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο: 12 ευρώ, ενιαία τιμή γ΄ ζώνης περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ. Παράσταση Κριστιάν Ριζό: κανονικό: 15 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο: 12 ευρώ. Παράσταση KVS, les ballets C de la B και A.M. Qattan Foundation: κανονικό: 20 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο – β΄ ζώνη περιορισμένης ορατότητας: 12 ευρώ. Παράσταση Μέττε Ίνγκβαρτσεν: κανονικό: 12 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο: 10 ευρώ. Παράσταση Αερίτες: α΄ ζώνη: 15 ευρώ, β΄ ζώνη – εξώστης: 12 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο: 10 ευρώ, ενιαία τιμή γ΄ ζώνης περιορισμένης ορατότητας: 8 ευρώ. Παράσταση «Πετρόσουπα»: κανονικό: 12 ευρώ, φοιτητικό – μειωμένο: 10 ευρώ, παιδικό: 8 ευρώ. Ειδικές τιμές για τους συμμετέχοντες στο σεμινάριο και στα εργαστήρια του Φεστιβάλ: 10 ευρώ για τις παραστάσεις: Nederlands Dans Theater 2, Κριστιάν Ριζό και KVS, les ballets C de la B & A.M. Qattan Foundation, 8 ευρώ για τις παραστάσεις: Μέττε Ίνγκβαρτσεν, Αερίτες και «Πετρόσουπα». H έκδοση μειωμένων εισιτηρίων και η είσοδος με αυτά στο θέατρο γίνεται με την επίδειξη της αντίστοιχης κάρτας. Η είσοδος σε όλες τις παράλληλες εκδηλώσεις είναι ελεύθερη. Αγορά εισιτηρίων μέσω πιστωτικών καρτών (Visa & Mastercard): 27210 97610 και 27210 97630 (καθημερινά, εκτός Κυριακής και απογεύματος Σαββάτου).
Πηγή: naftemporiki.gr