Αυτοκίνητο που καλεί βοήθεια σε περίπτωση ατυχήματος

securedownload

Ικανά να καλέσουν μόνα τους για βοήθεια σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος θα πρέπει να είναι από το 2015 όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, σύμφωνα με ψήφισμα της επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Μπορεί ένα αυτοκίνητο να φωνάξει “βοήθεια“; Μπορεί…

 Μόλις οι αισθητήρες του, οι ίδιοι που ενεργοποιούν τους αερόσακους, του “πουν” ότι έγινε σοβαρό ατύχημα το αυτοκίνητο καλεί αυτομάτως τον πανευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης 112 στέλνοντας στοιχεία για την ακριβή τόπο και χρόνο της σύγκρουσης, τα δε στοιχεία αυτά μεταβιβάζονται αμέσως στις αρμόδιες υπηρεσίες που ενεργοποιούνται στέλνοντας επιτόπου ασθενοφόρα, πυροσβεστική κλπ.

Τέτοια συστήματα είναι ήδη διαθέσιμα από ορισμένους κατασκευαστές και μόλις το 0,7% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν το διαθέτουν. Για να λειτουργήσει πλήρως το σύστημα, θα πρέπει να υπάρξει αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών ενημέρωσης των αρμοδίων υπηρεσιών και φυσικά υποχρεωτικός εξοπλισμός όλων των αυτοκινήτων και αυτό τουλάχιστον εκτιμάται ότι δεν έχει κόστος μεγαλύτερο από 100 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

Το ψήφισμα αναφέρεται σε σχέδιο κανονισμού, ο οποίος αποσκοπεί στο να δημιουργήσει τις απαιτήσεις έγκρισης τύπου για την τεχνολογία eCall και να επιβάλει την εγκατάστασή της σε νέους τύπους επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από τον Οκτώβριο του 2015.

Το σύστημα eCall καλεί αυτόματα το 112 – ενιαίο ευρωπαϊκό αριθμό έκτακτης ανάγκης – σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος. Γνωστοποιεί τη θέση του οχήματος στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ακόμη και αν ο οδηγός είναι αναίσθητος ή δεν μπορεί να τηλεφωνήσει. Το 2011 η Επιτροπή εξέδωσε τη σύσταση 2011/750/ΕΕ, σύμφωνα με την οποία οι φορείς εκμετάλλευσης κινητών δικτύων πρέπει να εξασφαλίσουν ότι τα δίκτυά τους είναι ικανά να μεταφέρουν eCall.