Την ανάγκη υιοθέτησης αειφόρων πρακτικών στην Οικονομία της Φιλοξενίας, που στις μέρες μας συνιστούν το βασικό προαπαιτούμενο των ταξιδιωτών, τόνισε η Πρόεδρος του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, συμμετέχοντας ως επίσημη προσκεκλημένη σε εκδήλωση της Eurobank για την παρουσίαση του προγράμματος «Business Banking Τουρισμός» εν όψει της νέας τουριστικής περιόδου.
Η Πρόεδρος του ΕΟΤ επισήμανε τη συμβολή του συγκεκριμένου βραβευμένου προγράμματος στην υποστήριξη και ενίσχυση των μικρομεσαίων τουριστικών επιχειρήσεων της χώρας, ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας. Παράλληλα αναφέρθηκε στην επίσημη εφαρμογή του ΕΟΤ «Visit Greece App», που δίνει τη δυνατότητα δωρεάν προβολής στους επιχειρηματίες του τουρισμού και το οποίο η Eurobank προσφέρει στους πελάτες της στη δέσμη των μη τραπεζικών προνομίων.
Στη συνέχεια, η κα Γκερέκου υπογράμμισε την ανάγκη περαιτέρω συνεργειών μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, με στόχο τον μετασχηματισμό του μοντέλου της τουριστικής οικονομίας, σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης. «Μετά την πανδημία, έχουμε έναν επισκέπτη που επιδιώκει πολύ περισσότερο εμπειρίες στην ύπαιθρο, θέτει ως προτεραιότητα τις διακοπές υγείας και ευεξίας και πέρα από την ασφάλεια αναζητά ηρεμία και αναζωογόνηση» είπε, διευκρινίζοντας: «Όλες αυτές οι ανάγκες του νέου τύπου επισκέπτη συμπυκνώνονται στην έννοια του «Ευ Ζην», την ολιστική φιλοσοφία των αρχαίων Ελλήνων. All you want is Greece, όπως είναι το μήνυμα της καμπάνιας του EOT. Με άλλα λόγια, όλα όσα θέλει ο ταξιδιώτης, όχι μόνο σαν μια τεράστια ποικιλία εμπειριών αλλά σαν εμπειρία που αντιμετωπίζει ως όλον το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή».
Τα οφέλη του προσβάσιμου τουρισμού
Αναφερόμενη στον προσβάσιμο τουρισμό, η Πρόεδρος του ΕΟΤ ανάδειξε τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που προσφέρει ο τομέας, καθώς «πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του παγκόσμιου πληθυσμού, για μια πολύ μεγάλη αγορά, που βρίσκεται υψηλά στην ατζέντα των ευρωπαϊκών πολιτικών, ενισχύεται από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης και αποφέρει οφέλη τα οποία ξεπερνούν τις επενδύσεις που απαιτούνται, προκειμένου να πιστοποιηθεί μια τουριστική επιχείρησή ως προσβάσιμη για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες».
Τέλος, περιέγραψε συνοπτικά την στρατηγική του ΕΟΤ για το 2022, λέγοντας ότι, σε συνεργασία με τις 13 Περιφερειακές Αρχές, εστιάζει στην ανάδειξη της Ελλάδας ως απόλυτα ασφαλούς προορισμού, ιδανικού για πολυθεματικές, αυθεντικές, βιωματικές εμπειρίες, σε κάθε περιοχή της χώρας και καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank κ. Αντρέας Αθανασόπουλος, δήλωσε: «Οι σύγχρονες προκλήσεις στον κλάδο του Τουρισμού δημιουργούν την ανάγκη επανατοποθέτησης της στρατηγικής των επιχειρήσεων σε πέντε άξονες: την αναβάθμιση και διεύρυνση των προσφερόμενων υπηρεσιών, την προσφορά αυθεντικών και προσωποποιημένων εμπειριών πελάτη, τη μετάβαση των εταιρειών στην ψηφιακή εποχή που αξιοποιεί τα δεδομένα και καταρρίπτει τα φυσικά σύνορα, στην εστίαση, στη βιώσιμη ανάπτυξη και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού. Η Eurobank δεσμεύεται να υποστηρίξει τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε αυτή την κατεύθυνση, μέσω της ενίσχυσης της ρευστότητας, της στήριξης των επενδυτικών πλάνων αλλά και της δυνατότητας συμμετοχής σε ένα διευρυμένο οικοσύστημα αμοιβαίων ωφελειών που έχει δημιουργήσει για τις ανάγκες του τουριστικού κλάδου.».
Το Πρόγραμμα Business Banking Τουρισμός στηρίζει, πολυεπίπεδα, το επιχειρηματικό οικοσύστημα του ελληνικού τουρισμού και μέσω μιας ολοκληρωμένης δέσμης τραπεζικών και άλλων προϊόντων και υπηρεσιών, εξασφαλίζει επιλογές, λύσεις και αναπτυξιακή προοπτική σε έναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό κλάδο με διαρκώς μεταβαλλόμενες ανάγκες.
Μαργαρίτα Μανούσου
Δημοσιογράφος – Τουριστικό ρεπορτάζ
margarita.manousou1@gmail.com